onsdag 17 maj 2017

Åkte hem från sköna Hasslö i går!
Satte oss i bilen 19:45. Åter igen hemma från Hasslö kl 01:47 inatt. Varav 39 Tim på tre dagar, första två dagarna blev galet segt när vi hörde teambåtar runt om som lyfte 15+,18+ och inte nog med dem lyfte Daniel en groov på 20 kilo,grym fisk!
Under tisdagen lyckades vi kroka fast en ca 11 kilos fisk och kort därefter en 8 kilo. Vi körde på i samma område, när vi börjar kasta in handduken knorrar de till i ett ytspö 20 meter rakt bakom motorsprutet.
Går ut och ser fisken ligga och rulla och kulta runt som en fet säl, De är en riktigt fin fisk, tyvärr när jag vill få kontakt med fisken gör laxen i en snabb rusning 90-100 meter på bara någon sekund.
Uppskattar vikt mellan 15-20 kilo kort därefter händer något som absolut inte får hända, linan smäller av fast jag lämnade in rullarna på ny spolning innan vi åkte. Efter lite översyn av linorna ser jag att linorna är olika 0,35 mm blandat med 0,46 mm Eftersom jag kör Abu alphamer LC 20 önskade jag 0,46 mm för att inte linan ska gå in i spolgaveln och absolut inte 0,35 mm som den digitala mätaren visar. Lite surt med en vek lina på rullarna till detta fiske,men de är bara bryta ihop och komma tillbaka.
Men jag ber till laxgudarna och hoppas de är med oss nästa resa.

Inga kommentarer: