söndag 8 mars 2009

Sjönöd

Kastar ut några bilder sen gårdagens fiske..
var en ganska händelserik dag där ute..
hade samanlagt 13 fiskar som var uppe och hälsade på i båten..
Fiskade på en het plats då jag/vi hörde att det var någon som ropade HJÄLP ungefär mitt ute på vättern kom en båt då den var som en liten prick.Med någon som stog och vinka med armarna och innan jag han tänka till och handla i en god gärning fick jag mina vänner i båten samnt Team Metarobbo att dra upp alla grejer ur vattnet och möta upp kommande båt som var i sjönöd.Såg då att båten som var på väg mot oss tog in vatten och var på gång att sjunka då halva bakre aktern var vatten belagd..
fick eskortera in mötande båt samt två panikslagena personer till hästholmens hamn.Vill samnt tacka Team Gesse för en god kontakt på VHF och i hamn sen Perra för en trevlig dag...





1 kommentar:

Team Örebroarna sa...

Vet ni vad felet var ?? Var det en Buster ? mvh Team Örebroarna